Günün Tarihi:15 Kasım 2018

 

 

TCDD Genel Müdürü topu taca atmış..29 Ekim 2016 , Cumartesi


Cevdet Güngör

   Adapazarı-Haydarpaşa treni bizim çocukluğumuzdan beri vazgeçilmezlerimizin arasına girmişti.

            Adapazarı-Haydarpaşa treni kara tren devinden, motorlu trene, motorlu trenden elektrikli trene bizlerin İstanbul ulaşımının değişmez tercihi olmuştu.

            Taki, hızlı tren devreye girene kadar.

            ***   ***   ****  

            Hızlı tren güzergahı için Haydarpaşa Gar’ı devreden çıkıp, son durak Pendik olunca  Adapazarı Ekspresinin büyüsü bozuldu.

            Haydarpaşa büyüsü bozulduktan sonra, Pendik treninin şehir merkezinden Arifiye aktarmalı yapılması, tren ile İstanbul seyahatlerini tercih edilmez hale getirdi.

              Bir kez daha vurguluyorum. Adapazarı-Haydarpaşya treninin yeniden cazip hale gelmesi için, ilk şart eskiden olduğu gibi trenin Adapazarı Gar’ına kadar gelmesi değildir.

            İlk şart yeniden devreye sokulacağı söylenen Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesidir.

            Diyelim; Adapazarı-Haydarpaşa treni eskiden olduğu gibi ama yer altından, ama yer üstünden yine Gar Meydanı’ndaki istasyona kadar geldi.

            Adapazarı treni sadece Pendik’e kadar giderse  işin büyüsü kaçar.

             ***   *****   ***   ***

            TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın, bir süre önce katıldığı Sakarya Sivil Toplum Platformu’nun (SASTOP) toplantısında; “Treni halkın baskısı merkeze getirir” demiş.

            Adapazarı treninin yeniden merkeze gelmesi için, TCDD’nin pek bir şey yapmasına gerek yok. Yerel bir karar ile tren bir şekilde yeniden eskisi gibi Adapazarı Gar’ına kadar gelir. 

            Adapazarı’nın yeniden Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesi ise, İsa Apaydın’ın genel müdürü olduğu TCDD’nin vereceği  izin ile mümkün olur.

            Söz konusu toplantıda Apaydın’a, Adapazarı treninin Haydarpaşa’ya kadar girmesi için izin verilip-verilmeyeceği sorusunun sorulup-sorulmadığını bilmiyorum.

            Sorulmamış olacak ki, Apaydın, Adapazarı-İstanbul treni ile ilgili kenedi sorumluluk alanına değinmeden galiba topu taca atmış..

Ayrıntı

           SASTOP’un iyi  niyetli cabasının adresi de yanlış

            SASTOP düzenlediği toplantıda, TCDD  Genel Müdürü’nün gösterdiği yoldan giderek, Adapazarı trenin şehir merkezine girmesi için bir imza kampanyası  başlatıyor.

            SASTOP’un iyi niyet ile başlattığı kampanyaya tabi ki destek veriyorum. Ancak, kampanyanın ağırlık noktası trenin Adapazarı’na girmesi değil, yeniden eskisi gibi Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesi olmalıdır.

            Çünkü TCDD’nin Adapazarı trenini yeniden Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesine izin vermeyeceği söyleniyor. Haydarpaşa Gar’ına sadece hızlı terene ile banliyö trenlerinin girmesine izin verileceği ileri sürülüyor.

            Bu nedenle kampanyanın ağırlık noktası trenin öncelikle Haydarpaşa’ya kadar gitmesi olmalıdır.

            Tabi ki, kampanyada trenin şehir merkezine kadar girmesini de isteyelim. Şehir merkezine giren Adapazarı treni yine Pendik’e kadar giderse, Haydarpaşa kadar izin verilmezse bekleneni fayda sağlanmaz..

***   ***   ****   ***   ***   ****

Sakarya’da özellikle seçilmişlerin inanılmaz bir alışkanlıkları var. Bir sorun ortaya atıldığında, çözümü için iş işten geçmeden müdahil olmak gibi bir alışkanlığı yok.

Bunun bir çok örneğini gösterebiliriz.

Ne zaman ki, iş işten geçer, o zaman bizim sivil toplum örgütleri sadece medyada görünmek adına çıkıp bir şeyler söylerler, ama işten geçmiştir.

Hiç değilse, Sakarya’nın bir anlamda yıllara dayalı nostaljisi olan Adapazarı-Haydarpaşa treninin yeniden devreye girmesi, daha doğrusu trenin yeniden Haydarpaşa Gar’ına kadar gitmesi için iş işten geçmeden bir şeyler yapılmalıdır.

Sivil toplum kuruluşları ve siyasilerimiz bu konuda görüş birliği TCDD Genel Müdürlüğü’nün  bağlı olduğu  Ulaştırma Bakanlığı’nın kapasını bıkmadan-usanmadan aşındırmalıdırlar..

 

Bu yazı toplam 5039 defa okundu.

Sizden Gelenler

Tarih : 30 Ekim 2016 , Pazar

Mehmet Kadanalı

Cevdet bey, Tren hele şehrin içindeki gara kadar bir gelsin de Haydarpaşa sonraki iş, metro Pendik'e bağlandı, Ada ekspresinden Pendikte inen metroya binince artık İstanbulun istediği semtine trafik sıkıntısına uğramadan metro,marmaray, Kabataş tüneli, tramvey kullanarak gidebiliyor..Yeter ki Adapazarının içinden binilebilsin..

UYARI: Sitemizde yayınlanan yazarlara ait yazılar, yazarların görüşüdür ve yazarları sorumludur. SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Küfür, hakaret, rencide edici cümleler veya imalar, inançlara saldırı içeren, imla kuralları ile yazılmamış, Türkçe karakter kullanılmayan ve tamamı büyük harflerle yazılmış yorumlar onaylanmamaktadır. Yorumda yasal sorumluluk yorum yapan kişiye aittir ve SAKARYA YENİGÜN GAZETESİ sorumlu değildir. Ayrıca suç teşkil edecek hakaret içerikli yorumlar hakkında yorum gönderen muhataplarına dava açılabilmektedir. Yorum şikayet konusu olduğunda ,yazılı talep halinde adli makamlara bu yorumların IP adresleri verilmektedir.

Arşivde Tarihe Göre Arama Yap

Arşivde Ara

Site İçi Arama

 


 

 

 

 

altın