Bayramda beslenmeye dikkat

Bayram denilince akla ilk gelen, tüm ailenin bir araya geldiği sevdiklerimizle buluşup başında saatlerce sohbet ettiği geniş sofralar. Peki Ramazan bayramında hem lezzetli sofraların keyfini sürüp hem de sağlıklı beslenmek mümkün mü? Sorunun cevabı Medicana Sağlık Grubu Beslenme ve Diyet Uzmanlarından Seda Uşarer’den geldi.

İhlas Haber Ajansı
İhlas Haber Ajansı Tüm Haberleri

12 - 13 saatlik açlık sürelerinden sonra, 9 günlük tatil ile birlikte bir Ramazan ayını daha geride bırakırken, Medicana International İzmir Hastanesi Beslenme ve Diyet Uzmanı Seda Uşarer, bayram dönemindeki uzun tatili sağlıklı beslenme düzeni oluşturmak için nasıl fırsata çevirebileceğimizi anlattı. Bayram döneminde hem lezzetli sofraların keyfini sürüp hem de sağlıklı beslenmenin mümkün olduğunu belirten Uşarer, rehavete kapılmadan, beslenme alışkanlıklarımızı çok fazla değiştirmeden, bolca hareket ederek ufak kaçamakların tolere edilebileceğini söyledi.

Sütlü tatlı tercih edilmeli

Diyetisten Seda Uşarer, güne mutlaka kahvaltı ile başlanması gerektiğinin altını çizerek, öğünlerde yenilebilecek yemekleri şöyle sıraladı: “Yumurta, peynir, taze sebzeler, zeytin ve 1-2 dilim esmer ekmek tüketebilirsiniz. Simit, poğaça, börek gibi hamur işlerinden uzak durulmalıdır. Öğün aralıkları 4-5 saat olacak şekilde planlama yapabilirsiniz. Erken kahvaltı yaptıysanız yaklaşık 4 saat sonra öğle yemeği olarak 1 tabak sebze yemeği ve 1 kase yoğurt yiyebilirsiniz. Ara öğünde 1 porsiyon meyve ya da ziyarete gittiğiniz yerde tercihen sütlü tatlı tüketebilirsiniz. Akşam yemeği en geç saat 19:00 - 19:30 olacak şekilde planlanmalıdır. Yemekte kuru baklagil ya da etli bir yemek ve yanına salata ya da zeytinyağlı sebze tercih etmeniz sağlıklı olacaktır.”

Su tüketimi önemli

Bayramda da normalde olması gerektiği gibi porsiyonların kontrollü olması gerektiğine değinen Uşarer, “Aksi takdirde hazımsızlık, şişkinlik gibi sindirim problemleriyle karşılaşabilirsiniz. Gün içerisinde mutlaka bol su içmelisiniz. Ziyaretler sırasında içilen çay, kahve gibi içecekler vücuttan su kaybına neden olacağı için gün için 2-2,5 litre su içmelisiniz. Sıvı ihtiyacı asitli kolalı içeceklerden ya da taze sıkılmış meyve sularından karşılanmamalıdır” dedi.

Seda Uşarer, gün içinde yapılacak 1 saatlik yürüyüşün metabolizmayı hızlandıracağını belirterek, “Size sunulan her ikramı kabul edip bitirmek zorunda değilsiniz. Kibarca hayır diyebilmeli ya da yanınızdaki kişiyle tabağınızı paylaşabilirsiniz” diye konuştu.

09 Nis 2024 - 21:29 İzmir- Sağlık

Mahreç  İhlas Haber Ajansı


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sakarya Yenigün Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sakarya Yenigün Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sakarya Yenigün Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sakarya Yenigün Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.