Havada rekabet, kampanyaları artırdı

TÖSHİD Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Nane, rekabetin kampanyaları beraberinde getirdiğini belirterek, "Kampanyalar seyahat etme imkanı yaratarak, belki daha önce hiç uçmamış ya da daha az uçan misafirlerin sayısını artırıyor." dedi.

Anadolu Ajansı
Anadolu Ajansı Tüm Haberleri

TOBB Sivil Havacılık Meclisi Başkan Yardımcılığı görevini de yürüten Mehmet Nane, AA muhabirine, sektördeki gelişmelere ilişkin değerlendirmede bulundu.

Türkiye'nin dünyanın önde gelen turizm destinasyonlarından biri olduğunu vurgulayan Nane, özellikle yazın mevsimsel ziyaretçi trafiği yoğunlaşsa da son yıllarda kültürel, sağlık ve eğitim amaçlı ziyaretlerin giderek arttığını söyledi. Nane, bu nedenle ziyaretçi trafiğinin mevsimsel olmaktan çıkıp 12 aya yayılmaya başladığına dikkati çekerek, bunun hava yoluyla seyahati de artırdığını dile getirdi.

2022'de transit geçişler dahil 182,2 milyon olan hava limanını kullanan yolcu sayısının, geçen yılın sonu itibarıyla 214,2 milyona çıktığını aktaran Nane, havacılık sektöründeki paydaşlar olarak trafik hacmindeki bu artışa büyük yatırımlarla destek olunduğunu ve büyümeye katkı sağlamaya devam ettiklerini anlattı. Nane, 2019'da Türkiye'deki hava yolu şirketlerinin toplam filo büyüklüğü 546 uçak iken 2023'te 668 uçağa ulaştığını bildirdi. Aynı zamanda hava yollarının devam eden uçak siparişlerinin de bulunduğunu anımsatan Nane, yatırımlarda hız kesmeden sektöre katkı sağlamaya devam edeceklerini belirtti.

"Türkiye'ye yönelik yabancı ziyaretçi talebi görüyoruz"
Mehmet Nane, bazı hava yolu şirketlerinin son dönemde özellikle "1 avro/dolar artı vergi" fiyatıyla uçak bileti satıp kampanyalar düzenlediğini anımsatarak, şöyle konuştu:

"Amaç elbette misafirlerimize seyahat edebilecekleri fırsatlar yaratabilmek. Söz konusu kampanyalar, seyahat etme imkanı yaratarak, belki daha önce hiç uçmamış ya da daha az uçan misafirlerin sayısını artırıyor. Bununla birlikte, sektörde rekabet de yaratarak daha fazla ve çarpıcı kampanya yapılmasına vesile oluyor. Kampanyalar, seyahat etmek için fırsatlar oluşturuyor. Bu fırsatları mümkün olduğunca desteklemeye devam edeceğiz."

Yurt dışında, yurt içine göre çok daha geniş bir envanter bulunduğuna dikkati çeken Nane, bu nedenle avantajlı kampanyalar yapabilmenin çok daha mümkün olduğunu vurguladı.

Nane, misafirler tarafından da özellikle yurt dışına yönelik kampanyaların beklendiğini belirterek, "Kampanya dönemlerinde hava yolu şirketlerinin internet siteleri ve mobil uygulamalarında yoğun trafik oluşuyor. Misafirler, kampanyalarla ilgili pozitif yorumlarda bulunuyor." diye konuştu.

10 Nis 2024 - 16:42 - Ekonomi

Mahreç  Anadolu Ajansı


göndermek için kutuyu işaretleyin

Yorum yazarak Sakarya Yenigün Gazetesi Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan yorumlardan Sakarya Yenigün Gazetesi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.

Haber ajansları tarafından servis edilen tüm haberler Sakarya Yenigün Gazetesi editörlerinin hiçbir editöryel müdahalesi olmadan, ajans kanallarından geldiği şekliyle yayınlanmaktadır. Sitemize ajanslar üzerinden aktarılan haberlerin hukuki muhatabı Sakarya Yenigün Gazetesi değil haberi geçen ajanstır.